2025.12.12.

AKTUÁLIS

2025.10. 15. Szerda 15:00 Testületi ülés

2025.10. 10. Testületi fórumon elhangzottak alapján

Falu lakossága kap a postaládákba írásbeli értesítést, melyet a testület felolvasott.

Megjegyzések:

  1. Balesetveszélyes útátjáró

Jáger Atilla, mint vízvári lakos, több alkalommal testületi üléseken elhangzottak alapján jelezte, hogy a zárkerti földúton a vasúti átjáró balesetveszélyes.
2025.10.10-én „Lakossági fórum” keretében megemlítésre is került.

Alább a MÁV D.5. Pályafelügyeleti Utasítás szerinti 23. oldalon található (https://www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/page/110-2020._d.5._palyafelugyeleti_utasitas.pdf) idézetben olvasható:

” Vasúti átjáró fenntartása
Közút és vasút szintbeni kereszteződésében a vasúti átjáró burkolatának fenntartása
a vasúti vágánytengelytől – több vágány esetén a külső vágánytengelytől – számított
nyolc-nyolc méter, kerékpárútnál négy-négy méter távolságig, járdánál és
gyalogútnál a terelőkorlátig – annak hiányában négy-négy méter távolságig – a vasút
üzemeltetőjének feladata.
A közút kezelőjét a MÁV Zrt. karbantartási kötelezettsége nem mentesíti az egyéb
közútkezelői jogok és kötelezettségek tekintetében
.

Ezen értelemben a közút kezelője (jelen esetben a Vízvár település önkormányzata) nem mentesül semmilyen kötelezettség alól. Vagyis kötelessége a balesetveszély-mentes közlekedés biztosítása. Mivel években mérhető részemről a jelzés, és nem történt hathatós közbenjárás, ezért magam kezdeményezem a hatóságnál.

Jogalap, melyet a Jegyző figyelmen kívül hagyott, mint jogszabályi előírás:

https://njt.hu/jogszabaly/2011-189-00-00

Fontos megjegyezni, hogy a közúti-vasúti átjáró veszélyes üzemi terület, mely közforgalom számára megnyitott, a közlekedési rendészeti szabályzatban foglaltak szerinti balesetmentes környezet biztosítása alapfeltétel! Továbbá a Magyar Közút Útügyi Műszaki előírásai is kötelező érvényűek!

Tehát, aki megkérdőjelezte az állításom, szíveskedjenek átolvasni a meghivatkozott jogszabályokat. Mivel a közútkezelő tudomásába került a balesetveszélyes állapot, elmulasztotta a kötelességet éveken keresztül, mely során szándékos közveszélyokozást hajtott végre: „A közút kezelőjét a MÁV Zrt. karbantartási kötelezettsége nem mentesíti az egyéb
közútkezelői jogok és kötelezettségek tekintetében
.

MÁV dolgozók bizonyosan kaptak oktatást és képzést a szintbeli útátjárók kialakításáról és megfelelőségéről.

2. Önkormányzati jegyzőkönyvek

Többször hivatkoztam már a jegyzőkönyvek elérhetetlenségére, ezért közzéteszem, tanulságul, mely igazolja a jegyzőkönyvek titkosított állapotát, a dátumok nagyon fontosak:

Ide tartozik még a legutóbbi bejelentésem is, ugyanis sorozatosan a minimum tájékoztatást biztosítja már a Jegyző, lásd alábbi eljárást. így már érthetővé válik, miért is annyira fontos amik említésre kerültek a lakossági fórumon:

Ezért az alábbi eljárást kérelmeztem, így bizonyosan végére ér a tisztázási eljárás, fontos megjegyeznem, hogy a rendszer tétlensége kikényszerített az eljáráskezdeményezést (sajnálom, hogy eddig kell menni, hogy tisztázottan folyjon az önkormányzati működés):

3. Kúttervekre vonatkozó adatszolgáltatás

2025.10. 07. Testületi meghívó